fredag 13 december 2013

Julbord med jobbet

I år blev det Östhammars Brasserie som fick stå för julbordet på jobbet. De håller till i gamla bowlinghallen.


Det var uppdukat för hela gänget och solen sken in.


Kan säga att på det kalla bordet fanns massor av gott.


Det må ha sett futtigt ut med de två borden med maten, men det fanns så det både räckte och blev över.


Hela gänget sitter och väntar på att få hugga in.


Undertecknad tog på tok för mycket lax.


En julmust i väldigt "vuxen" smak måste jag säga. Hade svårt att bestämma mig för om jag tyckte om den eller inte. Men som ett alkoholfritt alternativ och istället för julöl så var det perfekt.


En liten bit brie med fikonmarmelad hade jag inga som helst problem att få ner.


Och sen blev det visst gott till kaffet också.


Jag älskar struvor. Men fick bara i mig en och den mörka pralinen tog jag bara en liten tugga av. Det gick inte få ner nånting mer. Proppmätt.

Stort tack till Östhammars Brasserie. Alla var jättenöjda, tyckte det var gott och jag kan lugnt säga att alla var också riktigt mätta när vi gick tillbaka för att jobba.

Inga kommentarer: