lördag 24 augusti 2013

Lördagens Gröna Lund

 Upp tidigt och iväg mot huvudstaden. Tjejerna hängde gärna med, men inte sonen min inte. Han valde stanna hemma med kompisarna istället.
Första stoppet blev på McDonalds i Stora Wäsby för frukost.
 Vi har verkligen tur med vädret. Mindre tur med parkering, eller ja, visst fick vi en plats, men det kostar ju skjortan. 360 kr för att parkera från öppning fram till 21. DET är mindre kul måste jag säga. Nästan så man tjänar på att ta tåget och bussen.
Undrar vem som är mest förväntansfull. Vi hade 40 nummer före oss i kön till biljetter och åkband, men det gick förvånansvärt fort.

Sommarkrysset till kvällen. Riggades och repades för fullt.


Svante den galningen motsatte sig reglerna och fotade från Eclips vilken vi startade med.




 Jodå, vi vågade oss på Fritt Fall också.

Svante och Sofia åker Insane. Man kan se Sofias fot men inte mer.



Vem gömmer sig under kolen?

Ja men det gjorde ju Caroline af Ugglas.

Hon är en av artisterna som uppträdde till kvällen.





Svante och jag










Efter att jag och Svante åkt Insane så var det dags för oss att ta Jetline, då tjejerna var iväg på sitt.

Och vi överlevde faktiskt!


Många kändisar på ett kort. Caroline af Ugglas, Tobbe Trollkarl, Markoolio och Gry. Det är säkert fler på bilden, men inte att jag känner till dem.

Caroline repar.


Vi sköt slangbella. Tvåan fick en hatt.

Kände mig sååååå snygg och kunde inte låta bli att bära den.

Restaurangen Kryddhyllan fick stå för vår sena lunch. Mitt huvud hade börjat ge sig tillkänna så jag fick i mig 1,5 liter vatten. Ville verkligen mota bort migränen.


Chili blev det. Satan i gatan så himla gott det var. Ojojoj! Såg så lite ut på tallriken men icke då, vi blev bra mätta, båda två.




Skrattkammaren gav oss några roliga skratt iallafall.



En liten paus

 Tjejerna fick en plats inne vid scenen och tog verkligen den chansen att kunna se hela Sommarkrysset.

De ser rätt nöjda ut va?



Det är rätt högt upp...

Jag bad Svante att se ut som han gjorde när han åkte Insane... Jag tror inte att han är helt ärlig med mig då han uppvisar detta ansiktsuttryck. Tror nog det var lite värre än så. Det låt så på honom i alla fall.

Denna blev väldigt dyr... om man räknar alla pengar som gick åt till dessa hjul. Det är så här som Svante gillar att sporta.

Sommarkrysset har börjat. Markoolio och Tobbe ut på scen.
De visar upp en scen från Trollkarlen från Oz.

Ola var också där och sjöng. En låt som jag gillar. Kommer inte ihåg vad den heter.

Här viftas det för fullt med flaggor i alla möjliga färger.

 Fina fina Agnes sjöng så vackert.

Vi stod ju faktiskt rätt hyfsat måste jag säga. Lite bakom men ändå full koll. Som vanligt med andra ord. :-) 
Caroline sjöng en hyllning till alla mammor. En låt som verkligen fastnade.

Då parkeringstiden tog slut 21 så gick jag och Svante till bilen och satte oss och vänta på tjejerna. Min utsikt från bilen. Helt ok. Vi kollade klart på Sommarkrysset på tvn och sen kom tjejerna så vi kunde åka hem. Hem till sängen.

Inga kommentarer: