torsdag 1 augusti 2013

Dag 13 - S födelsedag och hemfärd

Det är S födelsedag och han fick vad han önskat sig - en puss och en kram.
Vi vaknade av att landbadet bredvid campingen satte igång att klippa gräset kl 6.30 imorse. Jo men jippi. Jag lovar att den förbannade gräsklipparen satt och log hela tiden när han körde 1 METER från vårt tält. Suck!
Vaknade gjorde vi och packade ihop oss. Frukost på Donken och sen stora vägar hem.
Innan Arboga trodde jag att jag skulle dö, men Värdshuset räddade mig och även deras buffé. 
Bensträckare innan Enköping och när vi kom till Uppsala funderade vi verkligen hur vi skulle klara oss undan regnet.

280 mil på dessa dagar och vi fick några stänk vid Alunda, sen igen vid Hökhuvud och när vi klev av cykeln hemma öppnade sig himlen.
Vilken resa vi gjort!
God morgon i tältet. Födelsedagsbarnet bakom myggnätet!

Den förbannade gräsklipparen.

Lunchstopp innan Arboga.
Lunchbuffé.

Och straxt innan Enköping en bensträckare. Eller kanske rättare sagt en ryggsträckare.

Klarblå himmel följde oss hela vägen till strax innan Alunda, 36 km hemifrån.
Då kom några droppar.

Väl hemma... hann inte ens sitta av innan regnet vräkte ner.

Lite av vår packning som vi hade med oss... lite skriver jag för tält och liggunderlag saknas. Detta är bara smutstvätten faktiskt.

Och jo då, S blev inte utan present från mig. Nu får han läsa på lite innan vi skall åka.

Inga kommentarer: