fredag 28 juni 2013

Ålandstripp Dag 6, 28 juni

Vaknade upp fredags morgonen till strålande sol.
En promenad för att inta brunch nere i Mariehamn.

Vi tog vägen via Lilla Holmen. 

Där finns en del smådjur att beskåda. Denna belgiska jättekanin vet jag inte om jag vill kalla för något smådjur. De kunde väga upp till 20 kg.Hallå... en sån kan man ju inte ha som husdjur iallafall va?

Men de här små sötingarna hade jag kunnat packa med mig ner innanför jackan. Så himla söta och de kom fram till gallret så snart vi kom dit. Så mjuka de måste vara att krama. 

En massa fåglar fanns där också. Och naturligtvis S favoritgoja. Nog för att jag kan prata mycket goja, men någon favorit blir jag aldrig. ;)

Detta har jag sett fram emot på hela resan. Att besöka Ångbåtsbryggans Äventyrsgolf samt restaurang. Följer dem på Facebook och när de lägger upp bilder på luncher mm så lovar jag att snålvattnet rinner.

Vi beställde lunch och satte oss och tittade på alla som spelade. Tyvärr var det väldigt många fåglar som flög in och tog för sig från tallrikarna där de lämnats kvar vid borden. Ja, de var riktigt fräcka att man fick passa sig även om man satt där med maten.

Jag beställde in en teriyakilax med het räk och nudelsallad. Mycket gott. Rekommenderas. 

S beställde Pulled Pork i semla med strips och coleslaw. Han var mer än nöjd vill jag lova. Tycker semlan ser ut som PacMan. Hihi.

Sen var det dags för oss att ta denna 18 hålsbana. Riktigt roliga och annorlunda banor. 


Bara miljön var trevlig att gå omkring i och det var välstädat överallt.

Vi behöver inte gå in på detaljer om vem som vann eller så, eftersom jag inte ska vara så personlig i den här bloggen. :P

Vinnaren skulle bjuda förloraren på en öl. Vi gick till Indigo. Satt i soffan där det blåste lite för svalt så vi satte oss vid borden där det istället blev för varmt.

Men en kall Fosters kunde råda bot på det. Och jag fick betala ölen jag. Fastän det inte var så sagt! ;)

Hungern slog in som vanligt och jag beställde in en Toast Skagen. En förrätt för 12,60 euro. Den inte bara ser god ut. Den var ljuvlig. Hur gott som helst. 

S valde istället att ta en glass. Två kulor skulle räcka bra. 
Vi tror att tjejen som jobbade hade ackord. Att när glassen är slut får du gå hem. Hihi. Så stora kulor brukar man väl inte få. Eller?

Vi avrundade på Knorrings med en varsin smörgås igen. Ja, samma middag två dagar i rad. Vi är inte så kinkiga, är det gott så är det.

Tillbaka vid Gröna Udden innan 22, lite samkväm och sen isäng. Vår sista natt på Åland.

Inga kommentarer: