måndag 24 juni 2013

Ålandstripp Dag 2, 24 juni

 Vaknade upp till en gråmulen måndag. S tog en tur upp i Getas utsiktstorn under tiden jag låg kvar och drog mig. Eller kanske ska jag säga att jag var ute och motionerade under tiden?




 Vet inte om jag hade gillat att gå upp där heller.

 Efter att jag fått min beskärda del av skönhetssömn så åkte vi ut på en liten tur till Skarpnåtö. Vi hade tur och solen tittade fram, iallafall för en stund när vi tog vår bensträckare.


 Tog en tur förbi Käringsund. Här har det tidigare varit en liten damm där småbarn kunde köra omkring i små båtar. Den är borta nu kunde konstateras.

 Det började smådroppa lite och vi kikade in Eckerölinjen som var på väg in till hamn. Men det kom mer och fler droppar så vi drog vidare för att uppsöka lite skydd utifall himlen skulle öppna sig.



Tyvärr blev det inga bilder från Degersand där vi uppsökte skydd för regnet. Det blev en kaffe där och vi lättade så snart regnet upphörde. Var ner till stranden, vilken inte såg så lockande ut i det väder som vi kom i, men det är Ålands finaste strand och med vågor för surfing. Skulle vara värt ett besök en varm och solig dag.

Istället letade vi upp Maxinge, Ålands enda köpcentrum, eller om det är det största kanske. Nej, det var nog det enda. Där fanns ju även wi-fi, vilket vi blev väldigt nöjda över. Kunde ladda upp lite bilder och kolla mail, bank mm. 
Det blev även lite inköp av gott till kvällen.

Naturligtvis så passade vi på att äta där också. provade alla dessa olika senap som fanns. Vi hittade några riktigt goda. Skall inhandlas senare.

 Kvällen ägnades åt att äta spanska körsbär. Hade någon frågat mig så hade jag sagt att det var bigaråer, men det stod körsbär på hyllkanten samt kvittot så jag får väl tro dem då... inte.
 Ännu en dag som avslutas till en helt underbar solnedgång då vi satt på berget i Geta.

Inga kommentarer: